}

Ledig

Hej och godmorgon säger jag som vaknade för ca en timme sen(!)  Igår var det tenta vilket innebär att jag nu är ledig fram tills på måndag då nästa kurs drar igång. Perfekt för mig som inte hade så mycket ledigt under jul. Ska verkligen se till att njuta så mycket jag bara kan av dessa dagar för sen kommer vardagen med skola 7 timmar/dag, så det kommer verkligen att blir verkligen en rivstart på den nya terminen. 
 
Idag har jag ingenting planerat vilket är jätteskönt, kanske blir det en prommis i slasken? Så synd att det vita snötäcket som vi fick för några dagar sedan inte kunde hålla i sig. Tycker verkligen om när det knastrar sådär härligt under skorna och man kan ägna sig åt vinteraktiviteter. Älskar att åka skridskor när sjöarna har frusit till ordentlig och man kan kötta några svettiga kilometer på den plogade banan och andas den friska luften.
När man sedan behöver vila och fylla magen slår man sig ner på någon ö eller kobbe och njuter av te eller varmchoklad ur termosen samtidigt som solen som värmer gott i  ansiktet, så underbart! Det längtar jag till! Men så länge så får jag väl mojsa mig fram på gatorna i slasken haha.
 
Om jag inte tar en prommis kanske jag skulle kunna måla elementskyddet som behöver något ytterligare lager av färg eller så skulle jag kunna packa ner alla julsaker som just nu står och dammar i ett hörn. Kan också bli en soffliggardag framför serier. Vi får se var vi hamnar. 
 
Hoppas ni får en fin dag hur som helst! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Allmänt |
Upp
}